سوال : سلام. من معلمم ، با دانش آموزانی که درگیراغتشاشات شده اند درکلاس چگونه رفتار کنم ؟


_______________________________________________________________
پاسخ مشاور :

دانش‌آموزان چند دسته هستند:
۱_کسانی که در اغتشاشات خیابانی حضور داشتند و رفتار غیرقانونی داشتند؛ این‌ها تعدادشان کم است.
۲_ کسانی که اعتراض دارند اما اهل اغتشاش نیستند؛ در مواردی حق را به اغتشاشگران می‌دهند اما رفتار اغتشاشگران در خرابکاری ها و کشتار را رد می‌کنند؛ پر از سوالات بی پاسخ هستند؛ اکثریت بچه‌ها اینگونه هستند.
۳_ بچه‌هایی که به اغتشاشات اعتراض دارند و در قالب بسیج و فعالیت‌های اجتماعی در مساجد و. سعی دارند در جمع کردن اوضاع کمک کنند؛ تعداد اینها هم کم است.

متأسفانه در جهاد تبیینی که به برکت خون شهدای امنیت ایجاد شده، گروه سوم، در حال روشنگری مسائلی هستند که برای گروه اول (اغتشاشگران) مفید است و تقریباً برنامه مشخصی برای گروه دوم که اکثریت جامعه هستند، دیده نمی‌شود.

نوجوان و جوان نیاز به حرف زدن دارد و کمتر دوست دارد چیزی بشنود؛ ایجاد فضای گفتمانی و کرسی‌های آزاداندیشی (توصیه مقام معظم رهبری) نه تنها برای دانشگاه مفید است بلکه لازم است در دبیرستان ها نیز فعال شود.

داشتن جلسات پرسش و پاسخ هرچند خوب است اما صرفاً اکتفا به آنها نتیجه عکس می‌دهد؛ کسانی که چنین برنامه ای داشته‌اند بارها شنیده‌اند که ما هر چه بگوییم، شما یه جوابی دارید» وقتی آنها جوابی در برابر استدلال شما ندارند و ساکت میشوند، به معنای اقناع شدن نیست، بلکه به معنای پذیرش شکست و تلاش برای حمله دوباره در فرصتی دیگر است یعنی شما ناخواسته باعث شدید به شبکه‌های بیگانه و رسانه‌های معاند گرایش بیشتری پیدا کند. به همین راحتی

نیازهای نوجوان و جوان، چه واقعی و چه ساختگی، چه درست و چه غلط، باعث می‌شود دست به رفتارهایی بزند مثلاً نیاز به گروه اجتماعی، یک نیاز واقعی و درست است؛ نظام تعلیم و تربیت ما چه برنامه‌ای برای آن دارد؟ حال دانش‌آموز با BTS آشنا شده و می‌فهمد که بسیاری از همکلاسی‌هایش هم به آن علاقمند هستند؛ مبارزه ما برای خروج او از گروه، بدون داشتن گروه دیگری که مورد اقبال دانش‌آموزان باشد، تنها رابطه ما را با او خراب می‌کند. یعنی می‌رویم مدرسه به عنوان ، بسیجی و. و دانش‌آموزان را از ون و بسیجیان متنفر می‌کنیم و برمی‌گردیم، باز هم به همین راحتی به دشمن کمک می‌کنیم.

بهترین کمک به دانش‌آموزان تقویت بعد معنوی زندگی آنها و ایجاد بستر تفریحی، ورزشی سالم است ؛ آشنایی و انس با شهدا، انس با مسجد و قرآن، جدی گرفتن مناسبات مذهبی، تقویت حضور و فعالیت نوجوانان و جوانان در هیئت های مذهبی، راهیان نور، پیاده‌روی اربعین، تقویت حلقات صالحین در بین دانش‌آموزان و تقویت مسابقات ورزشی و تفریحی. تصحیح روابط خانوادگی، ایجاد هدف و امید به آینده است. و در این شرایط، طبق توصیه مقام معظم رهبری ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی که به راحتی حرفش را بزند و همچنین دور از تنش حرف مقابل را هم بشنود.
______________________________________________________

سوال از مشاور : @psy1400

کانال مشاوره آنلاین : https://eitaa.com/joinchat/2247295048C66ca24f3e8




سلام. من معلمم ، با دانش آموزانی که درگیراغتشاشات شده اند درکلاس چگونه رفتار کنم ؟

6سال پیش طلاق گرفتم الان فرزندم در مدرسه به شدت نبود پدر را بهانه می گیرد

برا هدایت تحصیلی مزاحمتون میشم ، بنده پایه ۶ حوزه هستم ، چند مرتبه آزمون شخصیت شناسی دادم چند جواب متنوع آمد مثلا ENTJ یا EFTJ

ایجاد ,گروه ,دانش‌آموزان ,رفتار ,تقویت ,راحتی ,توصیه مقام ,مقام معظم ,معظم رهبری ,همین راحتی ,کرسی‌های آزاداندیشی ,درکلاس چگونه رفتار
مشخصات
آخرین جستجو ها